
התזזית המאפיינת את אופנת הבגדים, זו המכתיבה טרנדים חדשים בכל עונה, לא פוסחת גם על סגנונות השיער. אמנם כאן האופציות מוגבלות יחסית, פעם תלתלים הם המילה האחרונה, ופעם כולן מחליקות בפן, פעם יש פוני על המצח ופעם מושכים לאחור וחושפים את המצח, אבל הבלונד למשל, תמיד אין, וגם צמות מופיעות ונעלמות במחזוריות קבועה
בחורף 2017 שיער חלק שאוספים במהודק לאחור, וצמות קלועות בכל מיני צורות מורכבות, הם מה שבראש של רוב המעצבים, וגם הנשים, בעיקר הצעירות שבהן, מצייתות לתכתיב. בין מקורות ההשראה נמצאות כוכבות סדרות מובילות בטלוויזיה. “אם הדרקונים” ב”משחקי הכס”, למשל, זו שחלק משערה הבהיר תמיד קלוע בצמות.
אבל תמיד יש מעצבים ומותגים שמפתיעים בעיצובים יוצאי דופן. אחד מהם הוא פול מיטשל שהמציא תספורת קארה ארוך, עם פוני, בכמה גוונים של ורוד וצהוב. הקארה שלו יכול להיות חלק או גלי, ולהשגת המטרה יש למותג קרם לחות מוקצף מסדרת וספריי מבריק. רעיון אחר של פול מיטשל זה שיער ארוך שחציו אסוף וחציו פזור, חציו צמות וחציו חופשי. ויש גם תסרוקת של שניים-שלושה זנבות סוס (קוקו), עם ספריי מיוחד שמחזיק אותם במקום.
עוד חברה שלעולם לא שוקטת על שמריה היא “שוורצקופף פרופשיונל”. בחורף 2017 היא השיקה אקדמייה מקצועית במתחם המשרדים שלה בנתניה, שאמורה להיות בית ומרכז לימודים, סמינרים ופגישות, למעצבי השיער הישראלים. תשומת הלב לשיער בכלל ולמעצבים בפרט, באה לידי ביטוי גם בהרחבת סדרת OSiS+ עם מוצרים חדשניים, שהמרקם שלהם קל ונוזלי והרבה פחות דביק מאשר בעבר, והשקת קו מוצרים לאנשי מקצוע, שעושה להם חיים קלים. החברה הדפיסה קטלוג ובו כל יעד במספרה: טיפוח או עיצוב טקסטורה, ברק או קיבוע, מופיע בעמוד נפרד עם כל קבוצת המוצרים הייעודית.
מדובר בשלוש קטגוריות: תכשירי עיצוב (Style), מוצרי טקסטורה (Texture) ומוצרי פיניש (Finish). ספרים לא צריכים לשבור את הראש כדי להחליט מה הולך עם מה. יותר מזה, יש בחוברת הנחיות ברורות לכל צעד בעיצוב והצעות פתרון לבעיות כמו שיער מקורזל, שיער עייף, שיער חלש וכו’.
אחד החידושים המשמעותיים ביותר של לשווקצקופף הוא תכשיר פריימר (המכיל בין היתר סיליקונים), שמורחים לפני כל פעולה אחרת והוא הופך את השערה למלאה וקלה יותר לעיצוב. מעין מקבילה לפריימר שמורחים על עור הפנים לפני המייקאפ, שגם אותו המציאו רק לפני שנים ספורות. עוד חידושים שהרשימו אותי הם נוזל שעווה לאחיזה חזקה של התסרוקת, היוצר אפקט מאט, קרם תלתלים, ספריי אבקה המכיל עמילן מופק מאורז, הסופח שומן מהשיער ומעניק נפח ותכשיר עם סיליקון וגליצרין המוסיף ברק וחיוניות לשיער עבה. החברה מבטיחה שהוא גם נשטף בקלות. בסך הכל מדובר בעשרות תכשירים כך שלא אמנה את כולם, ורק אזכיר שכל אחד מהן עולה 97 שקלים.
נחזור לתסרוקות. לפי אנטוניו קורל קאלרו, שגרירה הבינלאומי של חברת Moroccanoil , שני מראות צריכים לשלוט באופנת השיער בחורף הזה: אסוף במהודק בקוקס על העורף, רצוי עם שביל באמצע מלפנים, או יורד בתלתלים פתוחים ורכים עלמתחת לכתפיים ואסוף בסרטים וסיכות. להשגת המראה הזה מציע מורוקנאויל שמן טיפולי, ספריי מעצב וספריי להגנה מחום.
את שני הסגנונות הללו, אומר קורל קאלרו, עיצב בהשראת אגדות סינדרלה והאחים גרים. התלתלים הם של הגיבורות הטובות (סינדרלה כבר אמרתי), והקוקס המהודק בהשראת הגיבורות הרעות (מכשפות, מלכות קנאיות ואימהות חורגות).
גם מעצבי ישראלים מציעים תסרוקות מקוריות. אחד מהם הוא עומר אסף, מעצב השיער הראשי של “נטורל פורמולה”, שאימץ לדבריו את המראה האלגנטי של בית המלוכה הבריטי. למשל של הדוכסית קייט מידלטון. זה אומר שהחלק הקדמי אסוף ומבליט את תווי הפנים, והחלק האחורי חלק ופזור. עומר גם מסביר איך משיגים את המראה הזה לבד בבית: מחליקים את השיער בפן אחרי שמורחים עליו קרם קרטין כדי שלא יינזק מהחום. מחלקים את השיער לשלושה: חלק עליון, מרכזי ותחתון (בתחתון לא נוגעים). בחלק המרכזי מרססים ספריי לחיזוק העיצוב, מברישים ואוספים עם גומייה.
בחלק העליון מרססים ספריי ויוצרים נפח ע”י סירוק הפוך, מהשורש לכיוון הקצוות ואז מעבירים אותו לאחור, מברישים ומרססים בספריי. שלושה המוצרים המסייעים בעיצוב הזה הם קרם “קרטין אינטנס”, ספריי רולדינג, כל אחד מהם עולה כ-40 שקלים, ומברשת פן מקצועית העולה 79 שקלים. מדובר במברשת בעלת ראש קראמי האוגר את חום הפן מחליק את השיער ומקצר. הדוגמנית המראה את התוצאה של התסרוקת הזו היא קארין עליה, מלכת היופי הישראלית לשנת 2016.
נחזור אל תכשירי שיער חדשים עם סדרת אלביב ארג’ינין של לוריאל פריז. התכשירים כאן כוללים חומצת אמינו התורמת לבניית סיב השערה, וחשובים במיוחד לשיער יבש וחלש עם נטייה לשבירה. מרכיב נוסף הוא נוטרי אומגה, בעל תכונות של הזנה לשיער יבש. שני המוצרים החדשים העיקריים של סדרת אלביב ארג’ינין הם שמפו ומרכך מועשרים בארג’ינין ונוטרי אומגה, וכל אחד מהם עולה 20-24.90 תלוי בכמות (400 מ”ל -600 מ”ל), לפני הנחות.